El model de gestió de la privacitat i la protecció de dades de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat es fonamenta en el marc jurídic següent:
Reglament 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d’abril de 2016 (RGPD), relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades, i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE.
Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (vigent fins l’aprovació de la nova Llei orgànica de protecció de dades).
Altra normativa de desenvolupament de la protecció de dades (per a més informació, es pot consultar https://apdcat.gencat.cat/ca/autoritat/normativa/).
La gestió de la privacitat és coordinada pel Delegat/Delegada de Protecció de Dades i es realitza d’acord amb els principis relatius al tractament de les dades recollits a l’article 5 del RGPD, que estableix que la protecció serà la següent:
Contacte: dpd@olesademontserrat.cat
En base a la informació requerida a l’art. 30 del RGPD, aquests tractaments (que per motius organitzatius i de comptabilitat estan vinculats als actuals fitxers) es detallen a la taula següent:
Fitxer
Finalitat
Mesures de seguretat
Responsable
1.Gestió de personal
Tractament de dades relatius a la gestió de recursos humans.
Alt
Ajuntament d’Olesa de Montserrat
2.Educació
Tractament de dades per a escoles municipals i altres activitats educatives.
Alt
3.Usuaris de serveis municipals
Tractaments de dades per a la gestió dels diferents serveis municipals.
Bàsic
4.Gestió tributària
Tractaments de dades relatius al cobrament i gestió de tributs.
Bàsic
5.expedients i procediments municipals
Tractaments de dades relatius a expedients municipals, atorgament de llicències
Bàsic
6. Gestió econòmica
Tractament de dades destinats a la gestió comptable municipal.
Bàsic
7. Contractes
Tractaments de dades destinats a la gestió contractual municipal.
Bàsic
8.Serveis d’atenció ciutadana
Tractaments de dades de consumidors, queixes, etc…
Bàsic
9.Registre de bens i activitats
Tractaments de dades referents al registre d’interessos de càrrecs electes.
Mitjà
10.Participació ciutadana
Tractaments de dades relatius a ciutadans participants en activitats municipals.
Bàsic
11.Policia Local
Tractaments de dades realitzats per la Policia Local de l’Ajuntament.
Alt
12.Padró d’habitants
Tractaments de dades del padró municipal d’habitants.
Bàsic
13. Registre censal d’animals de companyia
Tractaments de dades dels propietaris d’animals perillosos.
Bàsic
14. Videovigilància
Tractaments de dades mitjançant les càmeres de videovigilància.
Bàsic
15.Relacions institucionals
Tractaments de dades relatives a dades de contactes institucionals.
Bàsic
16. Expedients sancionadors
Tractaments de dades en relació a expedients sancionadors.
Mitjà
17. Registre d’entrades i sortides
Tractament de les dades gestionades al registre d’entrada i sortida de l’Ajuntament.
Bàsic
18. Arxiu municipal
Tractaments de dades per a la gestió de l’arxiu municipal.
Bàsic
19. Registre d’unions estables de parella
Tractament de dades de la gestió del registre d’unions civils i parelles de fet del municipi.
Bàsic
20. Promoció econòmica
Tractament de dades relatives a la gestió d’ocupació i viver d’empreses.
Mitjà
21. Benestar social
Tractament de dades relatives a serveis socials.
Alt
En el cas dels tractaments basats en el consentiment, aquest es pot retirar en qualsevol moment. Si es dona aquesta circumstància, l’Ajuntament deixarà de tractar les dades sobre les quals s’ha retirat aquest consentiment.
La normativa reconeix uns drets que permeten a les persones garantir un control efectiu sobre les seves dades. Aquests drets, que només poden ser exercits pel propi interessat/ada o per un representant degudament acreditat per llei, són els següents:
Accés
Permet obtenir la confirmació o no de l’existència d’un tractament de dades. En cas afirmatiu, l’interessat té dret a accedir a la relació de dades que es tracten, la seva tipologia, finalitat, procedència, cessions realitzades i previstes (si s’escau) i caducitat.
Formulari dret d’accés
En cas de sol·licitar accés a imatges de videocàmeres, cal adjuntar una fotografia o imatge de la persona afectada i especificar: adreça de les videocàmeres, data i franja horària (fracció de mitja hora).
Rectificació
Permet la correcció de dades inexactes o completar les dades incompletes.
Formulari dret de rectificació
Cancel·lació/ Supressió(dret a l’oblit)
Permet obtenir la supressió de les dades que afecten l’interessat.
Formulari dret de cancel·lació
En cas d’estimació, la dada quedaria bloquejada (solament a disposició de possibles reclamacions) i s’esborraria quan es complissin els terminis legals de prescripció.
Limitació
Permet emprar les dades només per a reclamacions o protecció de drets d’altri, mentre es verifica l’exactitud de les dades o la licitud del seu ús.
Formulari dret de limitació
En vigor a partir del 25 de maig de 2018.
Oposició
Permet demanar a l’Administració que es deixi d’emprar una dada determinada per a un tractament concret.
Formulari dret d’oposició
Aquest exercici de dret ha d’estar motivat de manera adient, tret que l’habilitació legal del tractament sigui exclusivament el consentiment del ciutadà.
Portabilitat
Permet rebre les dades personals que ha facilitat a un responsable del tractament en un format estructurat, d’ús comú i de lectura mecànica, i a transmetre-les a un altre responsable.
Formulari dret portabilitat
El tractament s’ha de basar en el consentiment o en un contracte i s’ha de fer per mitjans automatitzats.
Atès el volum de les dades tractades, quan l’exercici de drets no concreti sobre quins tractaments es vol exercir el dret, l’Ajuntament requerirà a l’interessat per tal que ho faci. S’entendran com a desistits els exercicis no concretats en temps i forma.
Es podran rebutjar de forma argumentada les peticions d’accés excessives o desproporcionades, d’acord amb el que preveu la normativa vigent. L’Ajuntament ha de respondre els exercicis de drets en el termini de 30 dies.
En cas que la persona interessada consideri que els seus drets no han estat atesos adientment, pot presentar una petició documentada al Delegat/Delegada de Protecció de Dades de l’Ajuntament:
Promoció Econòmica – Ajuntament d’Olesa de Montserrat
Ample, 25 | Edifici de Cal Rapissa
08640 Olesa de Montserrat
promocio@olesademontserrat.cat
Tel. 93 778 00 50 – Ext. 3600